BBC'nin Gazze bombası

Gazze'de yaşanan insanlık dramına karşılık açılan bir yardım kampanyasını desteklemek ne kadar doğru? İngiliz yayın kuruluşu BBC'ye göre bu Filistin'in tarafını tutmak anlamına geliyor. Acaba burada yaşanan bir savaşta taraf tumak mı yoksa sivilleri hedef alan bir devletin politikalarına karşı insanlığı savunmak mı önemli?

BBC tarihinde çok değişik krizlerde kimsenin cesaret edemediği yayın politikalarını tüm baskılara karşı savunmasıyla ünlü. En ünlüsü Almanların Londra'yı bombalaması sırasında Alman ajanslarından geçen düşen İngiliz uçağı sayısından bile fazla sayıda İngiliz uçağının düştüğünü haber olarak geçmesi vardır.

İşte BBC'nin her şeye rağmen vazgeçmediği bu tarafsızlığı bugünlerde başına bela olmuş gibi görünüyor. Peki ya Gazze'ye yardım amaçlı bir kısa filmi yayınlamak nasıl olur da tarafsızlığı bozar? Çok aramama rağmen filmi bulup bir şekilde izleyemediğim için filmin siyasi içeriği olup olmadığını bilemeyeceğim. Ancak yardım kuruluşunun web sitesine bakılırsa, kuruluşun siyasi değil insani bir amacının olduğu ortada. Yani insani amacı olan bir kısa filmi yayınlamayan BBC ben bu konuda insanlığın da tarafını tutmayı reddediyorum diyebilmektedir.

BBC'nin savunmasını anlamak gerçekten güç. Dünya medyasında bugüne kadar örnek gösterilen tavırları, haber anlayışıyla öne çıkan BBC'nin aldığı bu tarihi karar savunduğunu düşündüğü tarafsızlık ilkesine de bir nevi gölge düşürdü. Çünkü ortada çocukları öldüren, BM okulu olmasına rağmen orayı bombalayan amacının toplu kıyım olduğunu meclis kürsülerinden bağıran bir devletin Ortadoğu'yu kana bulaması, dünyaya meydan okuması var.

Buna karşı kimse BBC'den İsrail'i eleştiren haberler yapmasını, taraflı haberler yaparak insanlık adına bile olsa propaganda yapmasını istemezken, bir yardım filmini yayınlamak bir haber kanalı için nasıl taraflı yayıncılık olabilir? Acaba BBC bugün mesela Ruanda'da tekrar bir soykırım olsa buraya karşı yürütülen bir yardım kampanyasını da desteklemeyeceğini mi söyleyecek?

BBC eğer bu tür haberler yapmasını isteyenlere hayır kesinlikle biz taraflı haber yapmayız deseydi bunu anlayabilirdik. Ancak bir yardım  filminin yayınına gelince kurumunun Yahudi tepkisi çekmesinden korkan kanal yöneticisinin bunu bütün İngiliz kamuoyunun tepkisine rağmen yayınlamaması düşündürücü. Bu karara İngiltere'nin yine büyük yayın kuruluşlarından SKY News'in de katılması büyük bir skandal olarak dünya basın tarihine geçecektir.

Bu gibi durumlarda liberal basın anlayışının tarafsızlık ilkesinin gerçek yüzü işte böyle ortaya çıkıyor. Tarafsızlığını bahane eden BBC, kendini İsrail'e tavır alıyormuş gibi gösterebilecek bir yardım filmini bile gösteremiyor. Böyle bir kanaldan bundan sonra İsrail'in ya da çıkarlarının uymadığı başka devletlerin savaş suçlarını tarafsız olarak ekrana yansıtmasını nasıl bekleyebiliriz?

Yorum Gönder

Görüşlerinizi paylaşın

Daha yeni Daha eski