Baharın ateşi bizi yakmasın



Bu ülkede her şeyi yasaklamaya o kadar alışmışız ki insanların durumdan vazife çıkarıp araba yakması, şehirleri darmadağın etmeleri için , terör için nasıl bir altyapı yarattığımızın farkında değiliz. Oysa ver izni arkadaş. Zaten Çarşamba olsa az adam katılsa bu adamlar mevcut olan güçlerinden bir şey kaybederler mi hayır.   



Banu Güven, Newroz ateşi istediği zaman yanar şeklinde bir tweet attı ve ortalık karıştı. Oysa hafta sonu nevruz kutlamak isteyen insanlara yasak diye tutturursan sonradan çıkan provokasyonların fitilini ateşlemiş olursun. Bu bayram tüm ortadoğu ve orta asyada ortak olarak kutlanan ve bütün insanlığı bir araya getirmesi gereken bir bayramdır. Çarşamba günü haftanın ortası bunu pazar günü yapınca ne oluyor ben cidden anlam veremiyorum. 


Hani diyoruz ya teröre hayır, şiddete hayır. Hep dedim şimdiye diyorum solculuğu şehirleri yakıp yıkmak sandığımız sürece ne bu ülkede ne de dünyada bir yerlere gelemeyiz. Ben hiçbir zaman şiddete ve teröre destek vermedim vermemde. Bugüne kadar nevruzda yapılan bu tür taşkınlıkları anlamlandırmak mümkün değil. Bu noktada bir karar vermek lazım. Ya Kürtler hep söyledikleri gibi bu işi barışla çözmek için uğraştıklarını samimi olarak gösterecek ya da şiddetin karşılığında şiddetin geldiği gerçeğini kabullenecekler. Kimse siz sokakları dağıtıp parçalarken öyle durup bakmaz. Hem baksa bile sizin böyle bir hakkınız yok bir kere. Vatandaşın malına ve malına zarar vermekle şimdiye kadar ne elde edilmiş, koskoca bir hiç. 


Ama bunların hiçbiri orada olaylara karışmayan, adam gibi protestosunu yapanlara Polisin saldırması için bir bahane olamaz. Kimsenin kullandığı şiddeti tasvip etmem mümkün değil. Beni bilen bilir her zaman pasif direniş eylemlerini meşru sayarım. Polisten gelen bir şiddet olsa dahi en fazla müdafaa amaçlı bir saldırı olabilir. Onun dışında polisle baş edemediğini anlayıp kendi memleketinin malına kast etmenin bir anlamı yok. Neyse bunlar uzun konular ve baya çetrefilli bir mesele. Ne yazık ki memleketin bu faşizme doğru toptan kayışı beni endişelendiriyor. Eskiden çok iyi niyetli çok insancıl kişilerin bile bulundukları konuma göre geliştirdikleri faşizan dil hiç iyi bir yere gitmediğimizin kanıtı. Nasıl olacak bu ülke sonuçta nereye varacak bilmiyorum. Ama galiba saflar sıklaşmaya başladı ve yakında elimizi karşı tarafa uzatmak için çok geç olabilir. 

Yorum Gönder

Görüşlerinizi paylaşın

Daha yeni Daha eski