Bir zihniyetin anatomisi: İsmailağa Cemaati



Mübarek Ramazan ayıda geliyor, böyle dinin yoğun yaşandığı aylarda garip bir şekilde riyakarlık oranı artıyor. Çünkü oruç denilen ibadet, İslami inanç sistemi içerisinde en kendini belli edeni. Oruç tutarak ya da tutmayarak Müslümanlığınızı ölçtürüyorsunuz. Bu ayda oruç tutmamak mesela, Müslümanlığınızın sorgulanması için diğerlerine bir fırsat yaratıyor. Çünkü bunun üzerinden kendi inancının büyüklüğünü kanıtlamış oluyor. İşte riyakarlıkta burada ortaya çıkıyor. İslamı sadece namaz kılmak ve oruç tutmaktan ibaret gören zihinler, Ramazan ayında yılın diğer aylarında yaptıkları her türlü haram ve günahtan uzak duruyor. Hatta bazıları sadece Ramazan'da tutulan bu oruç sayesinde bütün yıl işlediği bütün günahlardan kurtulduğuna da inanıyor. Gerçek söylüyorum, buna inanan hiç azımsanmayacak bir kitle var. Ama işte biraz İslam tarihi bilseler, Ramazan orucunun bütün günahlardan arınma ritüelinin Emeviler döneminden kalma olduğunu bilirler. Hatta biraz düşünseler, Ramazan'ın Emeviler tarafından Hristiyanların günah çıkarma ayinlerine benzer aylık bir ritüel olarak planlanmış olduğunu fark ederler. Yok üzülmeyin ben Ramazan uydurulmuş filan demiyorum. Benim dediğim Ramazan'da oruç tutunca bütün günahlardan kurtulmak bir kere İslam felsefesiyle uyuşmaz diyorum. 


Madem Müslümansın, günahlardan diğer aylarda da uzak duracaksın. Her neyse ben mi öğreteceğim arkadaş size İslamı. Nasıl rahat ediyorsanız öyle yaşayın. Siz bir ayda bütün günahlardan arındığınıza inanacak kadar safsanız ben mi sizi kurtaracağım. Her neyse aslında yazının konusu bu değildi ama nereden geldik biz buraya. Hatırladım, İsmailağa Cemaati yememiş içmemiş, TRT Çocuk kanalını açıp Pepee ve Keloğlan çizgi filmlerini izleyim "akademik" araştırma yapmış. İsviçre'nin Cern kentinde Mübarek Ramazan ayında Tanrı parçacığı bulduk diye sevinen "münafık" bilim adamları bile, biz niye böyle büyük bir bilimsel analizi yapmayı aklımıza getiremedik demişler. Eh  arkadaş sizin bir kere çapınız yetmez böyle ulvi bir araştırma yapmaya. Ne olmuş peki, Pepee ile Keloğlan aslen Aleviymiş. Vay be duygulandım şimdi, şimdi gelin canlar bir olalım demek geldi içimden. Ama işte arkadaş sen nasıl Türk İslam senteziyle şekillendirilen bir ülkede Alevi propagandası yaparsın değil mi ama? Sonra bu cemaatçiler farklı bir evrende yaşıyor deyince bana kızıyorsunuz. Yok efendim neymiş, Pepee'nin dedesinin bıyıkları Alevi dedelerinin pos bıyıklarına benziyormuş. Bunun üzerine Pepee izleyen çocukların üzerinde yapılan araştırmada, çocukların dedelerini tehdit ederek pos bıyık bıraktırdığı ortaya çıktı. Hay Allah'ım şu Mübarek Ramazan'da şunlara akıl ihsan eyle diyeceğim ama tam tersine millet Ramazan gelince akıl orucu da tutmaya başlıyor. İşin kötü yanı bu oruç ancak bayram sabahı açılabiliyor. O ana kadar dumura uğramış şekilde düşük yoğunlukta çalışıyor. Keloğlan'da Alevi "saldırılarından" payını almış. Keloğlan'daki Bilge Can Dede, adından anlaşılacağı gibi Alevi. Tabii canım bu ülkede zaten adı Can olan herkes Alevidir. Aleviler TRT'ye düzenledikleri operasyonda önce Keloğlan'ın ve Pepee'nin Ramazan orucunu tutmasını engellemiş sonra da dedelerini zehirleyerek onları Alevi yapmış. Bu İsmailağa denen Cemaate küfür etsem bile yazık olur. İnsan bu beyinleri içlerine kaçmış adamlar karşısında sinirlenemiyor bile. Hatta ben bu yazıyı niye yazıyorum diye düşünmeye başladım. Yazık değil mi benim şu zihnime. 


Biz Aleviler ne yere bakan yürek yakan adamlarmışız. Zaten Muharrem ayında değil mi bu TRT özel program filan yapıyor. Ulan yoksa bizim Aleviler TRT'yi ele filan mı geçirdi. Bilsem KPSS'ye girerdim. Teessüf ediyorum sayın İsmailağa Cemaati insanları. İnsan daha önce haber verir,  Aleviler TRT'ye sızdı diye. Bilseydik KPSS'ye girer TRT'ye kapağı atardık. Fena mı olurdu? Yakında Pepee ve Keloğlan üzerine bir soruşturma açılır mı acaba? Adı ne olsun, Kırklar operasyonu. Önce Pepee ve Keloğlan yapımcıları "gizli Alevi" olarak yargılansın. Sonrada bunlara destek veren önde gelen muhalif Alevi örgütlerine operasyon yapılsın. Biz Aleviler'in bu yaptığını yanımıza kâr bırakmayın. Sen gel koskoca beyaz, Sünni, Hanefi  Türk İslam sentezine yıllarını vermiş Türkiye Cumhuriyetini çizgi film yoluyla Alevileştirmeye kalk. Hiç yapılacak iş mi, kendimizden utanmamız gerek. Neyse şimdi fazla yüklenmeyelim adamlara. Hem bunlar biraz yüzeysel adamlar, yazdıklarımızı gerçek filan sanırlar sonra TRT'ye operasyon filan düzenlerler. Olmaz diye bir şey yok burası Türkiye Cumhuriyeti, fark burada. 

Yorum Gönder

Görüşlerinizi paylaşın

Daha yeni Daha eski