Bloglara haber lazım




Onedio isminde yeni bir haber portalı kurulmuş. Aslında burada haber portallarıyla ilgili şimdiye kadar bir eleştiri yazısı yazmışlığım yok. Ama belli ki bu sitenin farklı bir amacı var ve bende bu amaca dair kimi eleştirilerde bulunacağım. Aslında amaçtan çok benim itirazım amaca varmak için seçilen yol. Onedio, incelediğim kadarıyla sosyal bir haber portalı. Yani okuyucunun direkt olarak haberde aktif görev almasını sağlıyor. Buraya kadar benim bloglara dayalı haber portalı projeme benzerlik taşıyor. Biliyorsunuz bu proje hakkında şimdiye kadar çok yazdım. Bunu gerçekleştirmenin ne kadar zor olduğunu bildiğim için taklit edilmesinden de pek korkum yok. Hatta böyle bir taklit olsa projeye ciddi anlamda destek vermek isterim. 


Aslında Onedio'yu tamda böyle bir proje olarak gördüm ilk başta. Siteyi kullanan okuyucunun içeriği kendisinin yaratması. Fikir olarak aynı ama sonuç olarak farklı noktalardayız. Ben haber üretimini işin merkezine koyarken, bu site üretimi değil kişileri internet üzerinde diğer sitelerde yayınlanan içerikleri paylaşmaya teşvik ediyor. Üretim yöntemi açısından, kullanıcıya iyi bir alışkanlık edindirdiği ortada. Ama iş haberin özgünlüğüne gelince, Onedio ne yazık ki kendisininde karşı çıktığı kopyala yapıştır haberciliğinin kurbanı olmuş. Proje ilerde blog ve benzeri servislerle devam edecekmiş. Yani belli ki site daha da bir hareketlenecek. Ama kendini bu konuda ilk örnek gören Onedio ne yazık ki Onpunto örneğinden habersiz. Her zaman söylerim, Onpunto blogcuların haberciliğe soyunabilmesi açısından mükemmel bir altyapı sunuyordu. Yani sistem vardı ama Hürriyet'in yeterince desteği olmayınca haber üretimi de yetersiz kaldı. Kabul o dönemde blogculuk açısından çok mesafe katedildi ve sosyal bir ortam yaratıldı. Bugün yine Yurtsan Atakan tarafından kurulan Naberler ise aynı etkiyi yaratmaktan uzak. Orada daha birleştirici ve sosyal bir hava vardı. Şimdiki sosyal ağ bağlantılarının daha etkin olduğu düşünüldüğünde çok daha etkin bir örnekle karşılaşmak isterdim. 


Her zaman söylüyorum, bloglar Türkiye'de konvansiyonel medyanın haberciliğine çok iyi bir alternatif yaratabilir. Bunu yaratmayı başaran birçok blog şu anda mevcut. Tek yapılması gereken bu alternatif içerikleri bir araya getirecek bir platform. Oluşacak enerji haber anlamında da internet haberciliğine yeni bir ivme kazandıracaktır. Bu anlamda dünyada örnekler var. Ama Türkiye'de bloglar ve blogculuk hala yeterince önem kazanmış değil. Mini blog sitelerinin de yaygınlaşmasıyla blogculukta kan kaybediyor. İşte tam bu noktada blogları yeniden canlandıracak bir oluşum çok zor değil. Onedio en azından sosyal ağlara dayalı bir haber portalı projesinin gerçekliğini kanıtlamak açısından iyi bir örnek. Eksikleri var ama bunu tamamlamak isterler mi, haberi kendi üretmeye cesaret ederler mi işte bu noktada beklemek gerekiyor. Bana göre sadece haber paylaşmaya dayanırsa bir süre sonra heyecanını kaybedebilecek bir proje. Ama buna cesaret edebilmek bile önemli. Naberler'den de tıpkı Onpunto'da istediğim gibi blogcuların haber üretmesine dayalı bir sistem bekliyorum. Gerekirse bu konunun ayrıntıları konuşulabilir. Ama bence hem blogları hem de internet haberciliğini değiştirebilecek bir proje. Bu konuda benzer fikirleri olan çok kişi var ama nedense buna kimse zaman ve para harcamıyor. Zaten kimse el atmazsa en sonunda ben gerçekleştireceğim ona göre. 

Yorum Gönder

Görüşlerinizi paylaşın

Daha yeni Daha eski