Şehrin öteki yüzü-2

Şehrin duvarları ardında geçirdiği yedinci günüydü adamın. Kaybolan kişi sayısı gün geçtikçe artmaya başlamıştı. Yaşlı adamı bulmalıydı, iki gündür arıyordu. En sonunda eski bir barakada saklanmış olarak buldu adamı. Ne oldu diyecek soracak oldu ama daha sormadan anlatmaya başlamıştı yaşlı adam.

Gel yanıma otur delikanlı dedi. Fazla zamanım kalmadı, yarın şehre dönüyorum dedi. Sıkıldım buranın yokluğundan, teklif geldi bende bildiğim her şeyden vazgeçip ömrümün son günlerini rahat geçirmek istiyorum. Adam şaşırmıştı. Şaşırma genç dedi, yapacak bir şeyim yok. Yüzlerce kişiye anlattım sana anlattıklarımı beş yılda, bir tek sen anladın ne dediğimi. 

Adam anlatmaya başladı, sistemin nasıl işlediğini. Eskiden dedi, cemaat üyesi olman yeterliydi buradan çıkman için. Şimdi ise tam tersine cemaat üyeleri doldurdu duvar ardını. Tekrar nasıl gireceksin peki? Anladığım şu, sen şehre dönünce, gerçekleri açıklamak istiyorsun. Öncelikle kanıt toplaman lazım, şehirdeki insanların sana inanması için. Ve işin en önemlisi, şehir kapısından geçerken bu kanıtları geçirebilmen lazım. Bildiğim kadarıyla görüntülü kanıtlar topladın zaten. Ama sana belgelerde gerekiyor. Bu belgeleri ben sana vereceğim. Hadi görüntüleri bir şekilde bulut sistemine buradan aktarabiliriz. Ama o tarafta açman için birine ihtiyaç duyacaksın. Ne yazık ki ben anlaşmayı tehlikeye atma niyetinde değilim. Hem denediğin şey tamda bu seçim döneminde çok tehlikeli. Şehre yeni giriş yaptığın için en çok takip edilenlerden biri olacaksın. Şehirde hala yaşıyorsa bu konuda sana yardım edecek birkaç arkadaşım var, onları sana yönlendirebilirim. 

Şimdi geldi duvarın ardından kurtulmaya. Anlaşma teklif edilen herkese referans olacağı biri sorulur. Şimdi ben senin adını verir ve sen şehirde bir şekilde tutuklanırsan benim anlaşmamda yanar. Benim gibi anlaşma hakkı alan başka biriyle konuştum o senin adını verecek. Ve tabii ki senin bu planından haberi yok. Şimdi bizde seninle bir anlaşma yapacağız. Şehirde bir şekilde yakalanırsan, kesinlikle benim ismimi vermeyeceksin. Mesela burada kameralarla izleniyoruz. Ama ben biriyle konuşurken her zaman kör noktaları seçerim, yani hani olur ya beni satmak istersen kanıtlayamazsın. O yüzden ne olursa olsun benim adımı vermeyeceksin. Karşılığında da hem istediğin kanıtları vereceğim hem de bazı arkadaşlarımı sana yönlendireceğim.

Yaşlı adamın yanından ayrıldı, kanıtları beraberce bulut sistemine aktarmışlardı. Şehre dönünce sokak haberciliği sistemini yeniden devreye sokmayı düşünüyordu. Ama sanki kendisi değil başkası devreye sokmuş gibi görünmeliydi. Onun için adam buradayken bir şekilde devreye girmeliydi sistem. Yaşlı adam tehlikeli olmasına rağmen takip edilmesi zor bir kanal üzerinden arkadaşına mesaj yolladı. Aslında kendi anlaşmasını da zora sokuyordu adam. Hani bir şekilde bu mesaja başkaları ulaşırsa hem kendisi hemde şehirdeki arkadaşı tehlikeye girecekti. Tüm bunlara rağmen yaşlı adam mesajı gönderdi. 

Bir saatlik bekleme sonrası, yaşlı adamın arkadaşı sokak haber sisteminin devreye girdiği haberini verdi. Bu her şeyin başlangıcı olacaktı. Şehrin saklanan öteki yüzünü gün yüzüne çıkarmak için her şeye sahipti adam. Şimdi o kapıdan yeniden girmesi gerekiyordu. Ama yaşlı adamın anlattığı kadar kolay olmayacağını düşünmeye başlamıştı. 

Yorum Gönder

Görüşlerinizi paylaşın

Daha yeni Daha eski